Ã’rriusTeamÃ’rriusTeam
Tipus d'Entrada: RELAT | 1831 visites

Nou bloc de Muntanya

Clica la foto!

A cavall entre el Camp de Tarragona i la Conca de Barberà hi ha un seguit de valls, cingles i muntanyes...conegudes com les Muntanyes de Prades!!

Encara que trobem zones amb una singularitat propia, (la Mussara, Siurana, el Bosc de Poblet...) podem  dir  que aquestes zones que formen part d'aquest àmbit geogràfic.

Així, doncs, us faig cinc cèntims de les nostres "aventures" (l'Anna i Jo) dins d'aquests indréts muntanyosos!!

També he inclós la Serra de Llaberia (Terres de Mestral) en el mateix "mini reportatge"..

_______________

Heu d'anar al meu Blog per visualitzar les descripcions de les fotos

________________

Muntanyes de Prades_

Matinal seguint el riu d'Horta : Sortim des del

poble de Capafonts per la pista que segueix el

riu d'Horta. Pel camí visitem les Basses de les

Tosques, la Font de la Llúdriga (lamentablement

no més trobarem que runes), la Cova de les Gralles

(em va semblar millor una gran Bauma), i el

bonic Pont Natural de Goi.

________________

Siurana_

Caminant pels Cingles de Siurana, de vegades, sembla que estiguis en un segón parc temàtic de l'escalada (el primer, per mi, seria a  la Serra de Guara).

L'itinerari que vam seguir va ser: Sortir des de la carretera Cornudella- Siurana a Coll d'Esplugues (575 mts), i seguir el PR-C 84 fins el Tossal del Collet (710 mts). En aquesta cota davallem per la cinglera pel GRau del Corral Nou, fins a trobar el PR-C 7 al costat del riu Siurana (450 mts). Aquest PR ens durà al poble de Siurana (736 mts) pel Grau de la Trona. Davallem directa fins el Pantà de Siurana (500 mts) pel Camí Ral de Siurana.

Enllaçem, de nou, amb el PR-C 84 per tornar on tenim els cotxes (alerta que aquest sendera no és gens evident, i vam anar camp a través)

_______________

La Mussara_

Recorregut circular : Sortim des del poble de

Vilaplana  (342 mts) pel camí dels Garrigots i

remontem el Barranc del mateix nom. A prop del

Mas del Pistol (750 mts), girem a l'Oest per anar a

trobar el Camí dels Masos (800 mts). Ara no més

hem de seguir direcció Est per anar a buscar el poble

abandonat de la Mussara (1000 mts).

A prop del refugi de la Mussara surt el Camí de les Tosques que baixa

directament al poble de Vilaplana.

El poble de la Mussara va ser abandonat per causa de la Filoxera que va matar el seu medi de subsistència: el VI.

Aquest poble també ès conegut en ambits esotèrics, es comenten en webs que en l'església es practiquen o practicaven rituals !!_______________

Serra de Llaberia_

Impresionat ruta circular pels Cingles de Llaberia:

sortim del poble de Colldejou seguint el GR-7 fins al coll del Guix i d’allí al grau dels Revolts, passant per la font de l’Abellar. Arribem dalt el portell de Llaberia, on deixem el GR i continuem en direcció E seguint les crestes rocalloses per la vora dels cingles. Aquest tram no té un sender evident i és una mica incòmode, però resulta atractiu de fer per les boniques panoràmiques que ens ofereix. Arribem a la Foradada i a partir d’aquí seguim unes marques blaves. En 5 minuts fem cap a la Miranda i d’allí baixem per una pista fins al collet dels Colivassos, on agafem un senderó direcció Mont-redon (pals indicadors). Baixem pel mateix lloc prenent direcció N per un nou sender que ens portarà a la gran mola que tenim al davant: el Cavall Bernat (cim de dificultat mitjana). De baixada passem per la banda dreta del Cavall Bernat i anem descendint per un corriol que ens portarà fins al barranc del Bullidor i d’allí a Colldejou.

Aqui tenim un petit "tast" d'aquesta impressionat zona...i que encara amaga tresors ocults!!