Ã’rriusTeamÃ’rriusTeam
 AnDreuMa AnDreuMa
Ets a » Ã’rriusTeam » Arxiu de Relats » January 2011 » Andorra (monogràfic D´alta Muntanya)
Tuesday 4 de January de 2011, 20:25:10
ANDORRA (Monogràfic d´ALTA Muntanya)
Tipus d'Entrada: RELAT | 2388 visites

Nou bloc de Muntanya

Clica la foto!

En aquests dies de Nadal i Festes varies, i en unes dates que no teniem obligacions familiars, vam decidir pasar-los al País dels Pirineus...ANDORRA!!

L'Anna i Jo, ja teniem pensat quins indrets voliem "patejar", o millor dit ..."RAQUETEJAR".

I vam decidir conèixer les Valls, les Crestes, Corredors, Colladas i Pics dels voltants de les pistes de GRAU ROIG (El Pic dels Pessons, però, el deixaríem per fer-lo amb uns companys d'aventures!).

________________

Per llegir els comentaris de les fotos heu d'anar al meu Blog !!

Pic Motmalús_

Sortim de l'aparcament inferior de les pistes d'esquí de Grau Roig, i ens dirigim (en sentit S ) cap una pista que entra dins del bosc (Seguirem les senyals que porten al Restaurant Piolets).

Un cop arribem al final del remontador entrarem (direcció S.O.) a la Vall del Circ dels Colells. I on tindrem una magnífica vista del Pic Montmalús i del Coll Montmalús . En aquest últim ens dirigirem remontant un esglaó nevat i amb pendent pronunciat.

Abans d'arribar a la Collada ens calcem els crampons, ja que la pendent aumenta (aprox. 30º).

Un cop al Coll, girem a la dreta i remontem la fàil cresta que ens porta al cim del Montmalús de 2781 mts

Pic d'Envalira i Pic Negre d'Envalira_

Aquest itinerari el vaig trobar molt més  tècnic i ferèstec que els altres (El risc d'allaus, però, era inapreciable)

Aquest cop l'Anna decideix quedarse a la furgo i fer una RAQUETADA d'entrenenament a prop de les pistes.

Jo prenc la forta i dreta pista del remotador  "Coma Blanca" (direcció S, S-E)  que en portarà al final del mateix, a 2380 mts.

Des d'aquí ja puc veure TOT el camí que he de seguir per arribar a d'alt i les pendents que he de superar!!

La senyal de color verd indica el "camí" de pujada, i serà el Corredor N.O. del Pic Negre d'Envalira amb pendents d'uns 35-40º i de 200 mts de desnivell.

La senyal  color Vermell indica el "camí" de baixada pel Coll  Sudoest amb pendents aprox. de 35º.

Un cop dalt del Coll  (2754 mts) no més queda  que progressar per la cresta (fàcil  i ampla) en direcció  N  i pujar, primer al pic Envalira  (2827 mts) i dresprés el  pic Negre d'Envalira (2825 mts).

Les vistes són expectaculars i el dia magnífic (sembla ser que sóc l'únic que visita aquestes contrades).

De  tornada seguiré el camí d'anada fins el pic Sud  (2785 mts) i el Coll Sudoest (2700 mts), i baixaré  (senyal vermella) fins l'Estany de la Menera (2430 mts).

Pels voltants de l'Estany m'espera l'Anna per retornar a la furgo junts ...

Un copdalllllllllliiiiiiii

Àlbum de fotos: http://andreuma.madteam.net/galerias/2011-01/6422-pic-d-envalira-i-pic-negre-d-envalira/

PpannnnPaPanoràmica:   http://www.rocsandpics.net/pages/foto.php?imagen=/panoramicas/489.jpg

Pic Casamanya_

Aquest dia deixem la zona de Grau Roig i ens dirigim a la carretera de Canillo a Ordino (Coll d'Ordino).

Des del Coll d'Ordino começarem a caminar, primer per bosc i després per una llarga i llarga carena ...fins arribar a Pic Casamanya

L'excursió no té més secret...pujar i pujar

turonets per no veure mai la fita de cim.

Hi ha molt poca neu, ( no més a prop del

cim).  D'anada ho farem sense raquetes ni

crampons i de tornada (amb neu

transformada) ens calcem les raquetes!!

Podem considerar aquesta excursió com una matinal divertida i solejada!

Panoràmica:  http://www.rocsandpics.net/pages/foto.php?imagen=/panoramicas/490.jpg