Ã’rriusTeamÃ’rriusTeam
Tipus d'Entrada: RELAT | 1738 visites

Nou bloc de Muntanya

Clica la foto!

El Parc Nacional d'Ordesa i del Mont Perdut és, possiblement, el lloc més visitat dels Pirineus.

Ofereix infinitat de possibilitats al muntanyenc, l'expert i l'aficionat!!

Pots trobar indrets molt transitats o llocs en completa solitud...per a mi és el retrobament amb la llibertat!!

_________________________________________________________________________

Per visualitzar la descripció de les fotos heu d'anar al meu BLOG !!_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Al mes d'Agost del 2010 no vam trobar plaça al refugi de Góriz així, doncs, vam haber de carregar amb la tenda per montar-la a l'esplanada davant del refugi. Vam agafar el BUS de Nerín per deixar-nos a prop del Cuello de Arenas, i des d'allà flanquejar la Sierra Custodia fins al Refugi.

Les vistes de la Vall d'Ordesa, a 2100 mts, són  impressionats....amb les Tres Sorores encapçalant l'espectacle!!

El pla del dia següent seria el pujar el Mont Perdut, ja que l'Anna volia fer-ho per primera vegada. Jo aprofitaria per continuar l'excursió per visitar algun 3000 que no coneixia. A la vessant Est del Mont Perdut hi han el dos Baudrimonts...dos cims fàcils de fer i espectaculars de recórrer!!!

Deixem el refugi (2200 mts)per enfilar-nos per les parets que baixen de la Punta de las Escaleras.

A 2800 mts, aprox, obtenim aquesta imatge de la Punta de las Escaleras. 1287955531_uCRZICH6e23ubrsechUt.jpg

A 2980 mts. ja hem superat el Llac Gelat i enfilem el camí de l'Escupidera...

A més de 3100 mts tenim aquesta panoràmica de l'Escupidera... darrera el Cilindre de Marboré (dreta), el Pitón SW (esquerra) i sota dels dos pics, el Llac Gelat. Al fons, a l'esquerra, el Taillón!!!

Els dos "expedicionaris" d'alt del Mont Perdut, a 3355 mts,.... el tercer pic més alt dels Pirineus!!

I un video que ens acosta a l'ambient d'ALTA MUNTANYA!!!

Mentres l'Anna torna al refugi, jo continu la marxa cap a la vessant Est, per anar a buscar la Collada del Mont Perdut a 3074 mts  (entre aquest pic i el Soum de Ramond).

M'he de calçar els crampons, ja que la baixada és dreta i hi ha prou neu.

El primer cim és el Baudrimont NW i pujaré pel fil de la cresta...el Baudrimont SE el trobem al mig de la foto i al fons!!

Una vista des del Baudrimont NW!!..3045 mts

En aquesta panoràmica trobem el camí que vaig recorrer fins arribar al Baudrimont SE....on hi ha una canal, en diagonal, que ens acosta al cim.

Som a 3026 mts.

Per pujar al Soum de Ramond (3259 mts) hi ha el camí més utilitzat, marcat amb verd. La Canal, marcat amb vermell, és practicable peró difícil...el lloc on he passat més "YUYU" que jo recordi!!!

Ja he fet els cims que més volia conèixer!!. Seguidament  he coronat La Punta de las Olas (3002 mts) per baixar la seva vessant Sud/Est i anar a trobar: el GR 11 -Collado Superior de Góriz - Refugi de Góriz.

En la foto la canal d'accés a la Punta de las Olas des del GR 11.

El dia següent desmontar tenda i partir en direcció a Cuello Gordo i Cuello Arenas.

1287954379_2exilnO7olme67u23_34.jpgI continuar baixant cap a Nerín!!

El Parc Nacional d'Ordesa i Mont Perdut és, possiblement, el lloc més visitat del Pirineus,....les properes vacances el tornarem a visitar!!