Ã’rriusTeamÃ’rriusTeam
Tipus d'Entrada: RELAT | 1835 visites

Nou bloc de Muntanya

Clica la foto!

S'acostava el cap de setmana i encara no tenia decidit on anar. L'estat de la neu es podria definir, com em va dir un cop l'Albert Orteu, de "NI CHICHA NI LIMONÁ"...

Les previsions deien: 30 cm de neu a 2100 mts. , ventada a les vessants Nord i humida al Sud (sense rics d'allaus) ....en definitiva progressió lenta i feixuga !!

Al final vaig decidir anar  a una zona coneguda i un pèl "familiar"..el Massis de la Maladeta !

______________________________________________________________

Per visualitzar els comentaris de les fotos, heu d'anar al meu BLOG directament  !!http://andreuma.madteam.net

_______________________________________________________________

Feia temps que volia fer les Maladetes Occidentals (Pic Mir, Sayó i Cordier) pel camí conegut com els Tubs de Paderna, un itinerari utilitzat pels esquiadors (a l'hivern) per ascendir al Pic d'Alba.

Jo seguiría aquest camí  per fer els cims anunciats....només  havia de desviar-me a l'esquerra (Est) pel Barranc d'Alba i grimpar fins a la Collada d'Alba !!

En aquesta foto (de l'any passat) es pot veure el camí a seguir !

A les sis i mitja toca diana, i a les set estic caminant per la pista que düu a la Besurta. A l'esquerra hi ha un trencall que es dirigueix a l'Hospital de Benasc, i jo segueixo el de la dreta/recta en direcció al Pla de la Besurta. Als pocs segons la carretera gira a l'esquerra i de seguida a la dreta...lloc que deixo la mateixa per dirigir-me al PRIMER TUB DE PADERNA !

Som a 1813 mts !

Haviat em calço els crampons, per seguretat. La neu te una capa dura i gelada...i amb els crampons aconsegueixo trencar aquesta capa !

Després de pujar per camí poc definit i entre arbres, aconsegueixo arribar a un pla....on visualitzo el camí a seguir. EL SEGON TUB !

Som a 1959 mts !

Continuu amb el SEGON TUB, i em trobo un segon tram amb una pendent de "nassos" .....i molt gelada aquelles hores del matí !!

Estic a 2115 mts !

A l'arribar a d'alt se m'obre el paisatge...entre el Pic de Paderna (a l'esquerra) i la Tuqueta Blanca de Paderna (a la dreta) treu el cap el pic Delmas-Mir.

Estic a 2231 mts !

He de dirigir-me cap a l'esperó rocós de la Punta Delmas, seguint les parets (o contrafort) que baixen del Pic d'Alba fins la Tuca Blanca de Paderna.

La línia de color verd indica el camí que vaig seguir !

Estic a 2319 mts !

Una mirada enrera certifica que la Tuca de Salbaguardia (al mig) i el Pic de la Mina (a la dreta) observen els nostres passos !!

La pujada es directa i feixuga... i amb la neu que s'enfonsa, encara més !!

Si volguessim anar al Pic d'Alba seguirïem recta amunt, i hauriem de flanquejar el contrafort de la dreta, que baixa de l'Alba, per alguna "depressió" de la mateixa paret!... després seguiriem per la vessant Sud en direcció a l'Alba

En aquest punt, a 2700 mts, tombaré a l'esquerra (Est) i tot amunt...pel Barranc d'Alba !

Estic al Barranc d'Alba i a 2780 mt. Próxim objectiu...collada d'Alba !!

Foto a contrallum, amb l'esperó rocós de la Punta Delmas i el Pic Mir (esquerra de la foto), la Collada d'Alba (al mig) ....i a la dreta de tot les parets que baixen del Diente i Muela d'Alba !!

Estic 2950 mts !

Una foto més detallada dels contraforts de la Punta Delmas (esquerra) i el Pic Mir (dreta)... a la dreta del Mir, la Collada d'Alba !

Estic a 3070 mts !

Vista Nord des de d'alt de la Collada d'Alba. Lloc d'on vinc !

Vista Sud (Cregüeña) des de la mateixa collada !

La línia color verd indica el camí que faré per coronar els dos primer cims (primer el Mir i seguidament  el Sayó)...la de color vermell indica el retorn a la Collada d'Alba, després de fer el Cordier !

Estic a 3085 mts !

Una imatge de tots els cims de la zona, des del Pic d'Alba (una foto Abril del  2010). La fletxa color blau indica el camí de pujada a la Collada d'Alba....des d'el Barranc d'Alba !

Les dues següents fotos estan fetes en el Coll entre el Pic Mir i el Sayó....a 3177 mts!. La pujada al Mir, requereix grimpades de Grau I+....la del Sayó són de Grau II !!

El menda "possant" d'alt del cim del Sayó, a les 13:30, el que fan una mitja d'ascensió d'uns 220 mts/h...."bueno", ja va bé !!

El flanqueix cap el pic Cordier ho faré amb raquetes i bastons...fàci l!

Una mirada en direcció a lAneto, des del Cordier (l'Aneto queda darrera de la cresta que va de la Maladeta al Pic Abadies).

En tot el dia no vaig topar-me ni veure cap excursionista, no més al cim de l'Aneto semblava que hi havia gent !

Estic 3254 mts !

Una mirada en direcció Oest (d'on vinc: línia color verd  i on he d'anar: línia color vermell !).

Ja queda poc  per acabar....podia baixar per la Renclusa/Besurta peró vaig preferir anar pel mateix camí ....Tubs de Paderna !!