ÒrriusTeamÒrriusTeam
Tipus d'Entrada: RELAT | 2732 visites

Nou bloc de Muntanya

Clica la foto

Durant la setmana hem estat

parlant d'anar a fer el Pic de

l'Estanyol, un cim fàcil, però

que fa poquet vam haber

d'abandonar per elegir una ruta

complicada i pel mal temps!!

Participants: Darío, Angel, Anna López, Izmet, Mónica, Eva, Javi, Rafa, Anna Masip (baixa d'última hora), Andreu i tres amics de la feina d'en Darío.

_______________

S'ha d'anar al meu BLOC per visualitzar la crònica!

Sortim des de l'estació d'esquí de Porté-Puymorens, concretament del pàrquing de 'La Vignole'. Remuntem per pista d'esquí fins a l'Estanyol.

Un cop aquí i estant de nou reagrupats, seguim un petit tros per pista i seguidament ens fiquem per la zona dels remuntadors per un pendent molt pronunciada.

Arribem al final del telearrastre (la última part està tancada) i girem cap al'esquerra, en direcció al cim del nostre pic.

El nostre grup obre traça sobre una neu abundant. Pugem amb raquetes fins a la meitat del pendent final (aquí ens queden Javi i Eva), un cop aquí, veient que el pendent s'accentua cada vegada més i que la neu està cada vegada més dura, vam decidir canviar raquetes per grampons (en aquest punt, alguns també vam decidir deixar la motxilla per a recollir-la a la baixada), una gran decisió, ja que la part final està molt empinada i la neu està feta gel.

Un cop a l'aresta cimera, girem a l'esquerra i per terreny fàcil arribem en breus minuts al cim del Pic de l'Estanyol (2.585 m).

La baixada la fem pel mateix lloc que la pujada, prestant especial atenció a la baixada des del cim fins al punt en què ens vam posar els grampons a causa de la forta pendent.

Des d'aquest punt, baixem altre cop cap a la pista d'esquí, on el nostre company Àngel se'ns desmarca amb la seva taula de Snow, amb la qual s'ho passa d'allò més bé i baixa en un moment i gairebé sense esforç (rescabalant així l'esforç en la pujada).