Ã’rriusTeamÃ’rriusTeam
Tipus d'Entrada: RELAT | 1751 visites

Nou bloc de Muntanya

Clica la foto!

Finalment vam decidir, amb el Pika, d'anar a fer la Maladeta...i amb molta neu!!...i  en un cap de setmana "Superfred"!!

Dormiriem al Refugi de la Renclusa el dissabte, i el diumenge fer cim!

____________________________________________________________________________________________________________________________

Vam quedar davant de la botiga Outllet la Ribagorza, jo anava amb l'Anna i allà ens esperaven una bona colla de Manresa.

No més baixar em van presentar en Toni Elias  (l'Anna i jo pensavem que era un MONSTRE  de l'alpinisme), però NO...era un pilot de MOTO 2!!!

Actual Campió Mundial 2010, de la cilindrada de 250 cc !!

Bé, finalment erem l'Anna, en Pika, en Toni, en Marc, en Jordi, jo i un amic d'en Toni, que ara no recordo el nom!

Tots vam sortir de l'Hospìtal de Benasc en direcció al Refugi. Estem aprox. a 1750 mts.

En poc més de mitja hora arribem al Pla de la Besurta (a l'estiu aquesta pista està tancada i habiliten un bus que arriba fins aquí).

El camí que encara hem de seguir, per arribar al Refugi, està marcant en color vermell.

Estem a 1900 mts. i encara ens queden 250 fins el refugi.

Refugi de la Renclusa a 2140 mts. d'altitut i restaurat el 2000.

Despres d'un bon sopar i d'alguns jocs de taula, fem un tomb pels voltants del refugi...contemplant la bellesa de l'entorn!!

Si mirem al Sud veiem aixó:

...i al Nord:

El diumenge ens aixequem d'hora i enfilem pendent amunt, en busca de la Maladeta Oriental i visible des del refugi.

Aproximadament a 2600/2700 mts. trobem la "cruïlla" que tomba a l'esquerra  (Est) cap a l'Aneto, passant pels Portillons Superiors. Fixeu-vos en la cantitat de traces d'esqui!!

Nosaltres hem de seguir amunt, direcció Sud!!

Falta poc per arribar al Corredor de la Rimaya (la Canal d'accés a la cresta que ens durà a la Maladeta)

Arribem al Corredor de la Rimaya a 3225 mts d'altitut, i considerada amb un nivell de via de PD. (Poc Difícil)

Un cop d'alt del Coll, haurem de tombar a l'esquerra (Est) i grimpar fins al cim.

L'Anna decideix no pujar, els altres ja fa rato que van pujant. Mentres vaig grimpant cap el cim alguns del grup decideixen tornar al refugi....fa molt de fred i no aguanten més!!

Els que quedem anem fent fotos de cim.

Cim de la Maladeta 3308 mts (esquerra Pika i dreta Jo)

També cim de la Maladeta amb l'Aneto a l'esquerra ( el de la dreta és en Jordi i esquerra Jo)

Aprofitem que tenim al costat el Pic Abadies de 3279 mts. per fer-li una visita.

(el de la dreta és en Marc i esquerra Jo)

També he posat unes panoràmiques vistes des del cim.

Direcció Est :

I direcció Oest (en companyia d'altres muntanyencs) :

Ja no més queda la baixada.....però ho he documentat en dos interessant i divertits videos

Fins la propera ocasió !!!                                  ______________byAnDreuMa