Ã’rriusTeamÃ’rriusTeam
Tipus d'Entrada: RELAT | 2 Comentaris | 1703 visites

Nou bloc de Muntanya

Clica la foto!

Aquest cap de setmana llarg (9-10-11 i 12 d'Octubre 2010) no pintava bé per fer muntanya, s'havia instal·lat una borrasca en tota la Peninsula!!

Però les prediccions metereológiques, d'última hora, indicaven una "curta" treva pel matí del Diumenge...així que ens dirigim cap al Balneari de Panticosa per fer el Pic del Garmo Negro !!

ATENCIÓ: S'ha d'entrar en el meu BLOG  per vissualitzar el "relat escrit "!!

Son les 8:30 i enfilem el camí de pujada a l'anomenada Mallata Baixa de les Argualas.

No fa fred però hi ha una boira que cobreix els cims del voltant, esperem que "escampi" aviat!!!

La imatge del Balneari ens acompanyarà un bon tros de l'ascensió!

Arribem a la Mallata Baixa d'Argualas, després d'una forta i dreta pujada entre el bosc!

El camí a seguir està marcat amb vermell...en direcció a la Mallata Alta!

Als voltants de la Mallata Alta de les Argualas (2300 mts) ens trobarem amb les parets que baixen de l'Argualas i del Garmo Negro, i els itineraris més freqüents són:

Ruta color vermell: Agafar direcció Nord per les pendents accesibles que baixen del Garmo i Agulla Pondiellos per anar a buscar la collada d'Argualas. És la ruta més utilitzada i més evident (amb fites i marques vermelles). Aquest itinerari connecta, també, amb la collada de Pondiellos.

Ruta color verd: Agafar direcció Nord-Oest fins a trobar uns torrents i canals que enfilen direcció Argualas...Collada d'Argualas! (També amb fites i camí fressat).La Canal, de la dreta, baixa de la mateixa collada de Pondiellos i sol porta aigua.És dreta però fàcil de fer a l'estiu...a l'hivern és una altra história!!

Ruta color blau: Agafar la mateixa direcció que la ruta color verd. El Torrent de l'esquerra (Barranc de les Argualas), haurem de superar pendents més suaus però és més llarg!!

Dues imatges de la "Canal de Pondiellos" (ruta color verd). Fixeu-vos que la panoràmica del Balneari encara ens acompanya....la Boira també!! Som a 2500 mts....

Anem superant les pendents per terreny fàcil i en la direcció, evident, a la Collada d'Argualas....amb alguna que altra fita!  A 2600 mts, aproximadament, ja començem a trapitjar neu!!!

Al arribar al Coll d'Argualas, una colla de bascos fan la seva aparició .... amb la seva característica fermesa i decisió. Som a 2850 mts!!

A partir del Coll ens dirigim cap el Est,...grimpant per la cresta en direcció al Garmo Negro.

Arribem al cim.... a part de la Boira, ara comença a Nevar. Som a 3051 mts!!

Us deixo un video que testimonia la nostra arribada al cim...

Fem el retorn amb companyia dels muntanyecs bascos. La Baixada serà, per variar, per la ruta habitual (ruta color vermell)

Ja no més ens queda........que prendre una cervesa al Refugi de Panticosa!!!

Encara que les vistes han sigut dolentes.....l'excursió a valgut la pena!!!!

byAnDreuMa

2 Comentaris
Enviat per Speakbow el Monday 18 de October de 2010

“Felicitats!... un altre dia a pujar amb solete i fer panoràmiques...!! salut!”
Enviat per Andreuma el Monday 18 de October de 2010

“si...tinc pendent tot el circ!!”